Головна » Статті » Мої статті

Працюємо дистанційно

           Сьогодні пропоную батькам і дітям пригадати українську народну казку «Ріпка» та виконати з героями казки цікаві завдання.

Необхідні матеріали: герої казки «Ріпка», аркуші паперу, кольорові олівці, лінійки, прості олівці, пластилін, дощечки.

Був собі дід Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби дочечка Мінка, а в дочки собачка Хвінка, а в собачки товаришкакиця Варварка, а в киці вихованка мишка Сіроманка.

Запропонуйте дитині:

- пригадати та переказати початок казки, порахувати усіх героїв;

- поміркувати, коли (якої пори року) відбувалися події на початку казки?

Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив, зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.

Працював дід не марно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав.

Запропонуйте дитині розглянути малюнки і поміркувати, що буває після чого? Як розвивається рослинка? Чому дід Андрушка доглядав за посадженою рослинкою?

         Які ще овочі міг посадити дід з бабою на своєму городі?

Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім як кулак, потім як буряк, потім як два, а нарешті стала така, як дідова голова. Тішиться дід, аж не знає, де стати. «Час,каже, нашу ріпку рвати».

Пішов він на город гуп, гуп! Узяв ріпку за зелений чуб; тягне руками, вперся ногами, мучився, потів увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе він бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку вирвати поможи!»

         Але бабці ніколи, їй треба інші овочі на городі зібрати. Допоможемо їй?

Заздалегідь намалюйте або запропонуйте дитині намалювати та розфарбувати різну кількість овочів та позначити їх кількість цифрою. Наприклад: 1 ріпка, 2 капустини, 3 перчини, 4 морквини, 5 гарбузів, 6 огірків, 7 помідорів, 8 цибулин, 9 буряків, 10 картоплин.

         Допомогли бабусі зібрати урожай. Тепер може вона йти на город допомагати ріпку рвати.

Пішли вони на город гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за плече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе баба дочку Мінку: «Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»

А дочка Мінка побачила, що урожай баба Марушка з нашою допомогою зібрала, та й вирішила посортувати. Але треба спочатку описати овочі. Допоможемо Мінці?

Запропонуйте дитині описати кожен овоч, використовуючи план:

- Колір. Розмір. Смакові якості. Де росте. Як доглядати. Що можна приготувати.         Допомогли Мінці з овочами і вона побігла на город

Пішла вона на город гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе дочка собачку Хвінку: «Ходи, Хвіночко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»

- А Хвінка теж часу не гаяла – вивчала звуки. Спробуймо й ми!

Запропонуйте дитині назвати по черзі овочі та визначити перший та останній звук у їх назвах, визначити, який він – голосний чи приголосний.

Наприклад: огірок – перший звук [о] – голосний; останній звук [к] – приголосний, твердий. Ріпка - перший звук [р] – приголосний, м’який; останній звук [а] – голосний.

- Повторили ми з Хвінкою звуки і побігла вона на город допомагати.

Пішли усі на город гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе собачка кицю Варварку: «Ходи, Варварко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!»

- Киця Варварка теж ділом зайнята - вона малювала за допомогою лінійки. Допоможемо й ми їй!

Запропонуйте дитині накреслити за допомогою лінійки відрізки потрібної довжини. Починати потрібно від точки. Перший відрізок має бути довжиною 5 см, другий – 3 см, третій – 7 см. Порівняйте відрізки: який найкоротший? Який найдовший? На заздалегідь підготовленому аркуші поставте точки таким чином, щоб з’єднавши їх за допомогою лінійки, вийшла геометрична фігура – квадрат, трикутник, прямокутник, ромб.

Ось і Варварці допомогли! Пішла вона на город гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку, киця собачку за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами; промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

Кличе киця мишку Сіроманку: «Ходи, Сірочко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»

А Сіроманка якраз в цей час ліпила з пластиліну своїх друзів – собачку і кицю. Вона може і нас навчити.

Запропонуйте дитині за схемою зліпити котика або собаку та розповісти, яку користь приносять ці тварини людям.

Мишка Сіроманка задоволена, що ми їй допомогли! Побігла вона на город гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку як потягли, як потягли, так і покотилися.

Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на дочку Мінку, дочка на собачку Хвінку, собачка на кицю Варварку, а мишка шусть у шпарку. От і казочці кінець, а  хто допомагав – молодець!

Запропонуйте дитині поділитися своїми враженнями від казки (кому з героїв казки найбільше сподобалося допомагати? як можна продовжити цю казку?) та відобразити це у малюнку.

                

 

Категорія: Мої статті | Додав: 5olimp (08.04.2020)
Переглядів: 56
Всього коментарів: 0
avatar