Головна » Статті » Мої статті

Працюємо дистанційно

 «Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.

Гра – це величезне світло, через яке в духовний світ дитини

 вливається життєдайний потік уявлень,

понять про навколишній світ».

В. Сухомлинський

Шановні батьки, грайте з дітьми!

Ігри мають велике значення для розвитку мовлення і мислення дітей; вони активізують, збагачують їхній словниковий запас, покращують фонематичний слух у дітей, прищеплюють цікавість і любов до мови.

Пропонуємо словесні ігри для розвитку й збагачення активного словника вашого малюка

«Доповни речення»

* Влітку листочки на деревах зелені, а восени..

* Зайчик влітку…, а взимку…

* Гриби ростуть у…, а огірочки – на…

* Риба живе у…, а ведмідь – в …

* Цукор солодкий, а лимон…

* Вдень світло, а вночі…

«Закінчи речення»

* Я хочу…

* Я вмію…

* Я допоможу…

* Я принесу…

* Я заспіваю…

* Я люблю…

«Здогадайся і підкажи»

* Вороняче, сіре… — крило;

* Зелений, ненажерливий… — крокодил;

* Хижий, ширококрилий… — орел;

* Блискуче, гладеньке… — дзеркало.

«Скажи який»

* Олівець — новий, великий, гарний, ребристий, кольоровий, тонкий, міцний…

* Листок — осінній, жовтий, великий, маленький, опалий…

* Квітка — запашна, весняна, лісова, яскрава, маленька…

* Річка — швидка, прозора, глибока, чиста, широка…

* Мама — добра, ніжна, мила, лагідна, працьовита…

«Весела сімейка»

(Правильно назвати тварин та їх дитинчат)

* Мама — лисиця, тато — лис, малята — лисенята.

* Півень, курка, курчата.

* Кіт, кішка, кошенята.

* Гусак, гуска, гусенята.

* Ведмідь, ведмедиця, ведмежата.

«Великий – малий»

(Добрати пестливі слова)

* Мама — матуся,

* Ваза — вазочка,

* Кіт — котик,

* Сонце — сонечко,

* Річка — річечка,

* Курча — курчатко,

* Береза — берізка,

* Листок — листочок.

«Два – один»

(Утворити з двох слів одне)

* Небо і схил — небосхил,

* Ліс і смуга — лісосмуга,

* Птах і ферма — птахоферма,

* Лист і падати — листопад,

* Хліб і робити — хлібороб,

* Ліс і рубати — лісоруб,

* Сніг і падати — снігопад.

«М’яч лови – слово-ознаку утвори»

Дорослий  називає іменник і кидає дитині м’яч. Дитина утворює від запропонованого слова прикметник і повертає м’яч дорослому.

* Весна — весняний,

* Сонце — сонячний,

* Береза — березовий,

* Липа — липовий,

* Дощ — дощовий.

«Оповідки-нісенітниці»

         (Після прослуховування оповідок-нісенітниць діти визначають невідповідності, які вони помітили)

         Влітку яскраво світить сонце, тому діти вийшли на прогулянку. Вони зробили зі снігу гірку й почали кататися на санчатах. Потім зліпили з піску снігову бабу. Ось як весело було дітям!

         Прийшла осінь, бо почали опадати зелені листочки. Діти пішли на екскурсію до озера. Там вони побачили багато цікавого. На березі озера сиділи два окуні та рак. Коли діти підійшли ближче, то рак і окуні впали прямо у воду. Біля озера росло багато берізок, а на їхніх гілочках заховалися серед зелених листочків гриби. Діти підстрибнули і зірвали кілька грибів. Ось скільки цікавого вони побачили на екскурсії!

«Фантастичні гіпотези»

         (Технологія подібних гіпотез досить проста. Вона має форму запитання: «Що було б, якби?»)

* Що було б, якби раптом зникло сонце?

* Що було б, якби до нас прийшов крокодил?

* Що було б, якби не було дерев і квітів?

* Що було б, якби не стало річок?

Категорія: Мої статті | Додав: 5olimp (24.03.2020)
Переглядів: 83
Всього коментарів: 0
avatar