Головна » Статті » Мої статті

Працюємо дистанційно

“Спіймай спільний звук”

Дорослий промовляє ряд слів або невеликий віршований твір. Завданням дитини є визначити спільний звук та його місце у визначених словах. Наприклад:

· Мама, мак, мило, морозиво, магазин, миша – [м].

· Сова, сорока, Олександр, весна, сало, овес – [с].

“Зміни слово”

Дорослий промовляє слово, дитина відтворює його вимову. Згодом слід дати чіткі вказівки як саме змінити слово.

Наприклад: сом – заміни [о] на [а] - сам; [а] на [і] - сім; [м] на [к] - сік; [с] на [р] - рік; [к] на [в] - рів тощо.

“Визнач перший (останній) звук”

Дорослий промовляє слова. Завдання дитини чітко повторити їх по одному та визначити перший (останній) звук у словах.

"Я знаю п’ять назв”

Дорослий та дитина по черзі називають по пять назв певної групи предметів чи істот. Наприклад: ”Я знаю п´ять назв тварин: ведмідь, лисиця, заєць, вовк та білка.” Виграє той, хто швидко назве правильно всі назви.

“Нескінченний ланцюжок”

Дорослий називає будь-яке слово. Завдання дитини назвати наступне, щоб воно починалося на останній звук попереднього слова. Наприклад: око-Оля-якір-риба...

“Спіймай слово”

Дорослий називає по черзі звуки задуманого слова. Завданням дитини є сприйняти їх на слух та скласти у слово.

Наприклад: м, а, к – мак; с, о, в,а – сова; к, л, е, н – клен.

“Закінчи слово”

Дорослий промовляє перший склад певного слова. Завданням дитини є назвати склад(и), який закінчить слово: ри – ба(нок, нва, балка), мар – ка(шрут, та, кер), гри – би(горій, вня, бар).

“Вгадай, що це?”

Дорослий називає ряд слів, які описують предмет чи істоту. Наприклад: малий, зручний, шкільний, необхідний, наповнений ручками та олівцями – ...(пенал). Завдання дитини полягає в тому, щоб відгадати, про що йдеться мова.

“Доповни ряд”

са, са, са – у діда сиві ... вуса;

ка, ка, ка – дорога ой яка ... далека.

Веселий папужка”

Ведучий промовляє складові ряди з відстукуванням або відплескуванням кожного складу. Дитині говорять: «Ти — веселий папужка, а папужки повторюють кожне слово. Чи зможеш ти повторити за мною та відстукати ребром долоні кожне слово? Будь уважний».

Дитина й ведучий сидять одне проти одного за столом. За командою дитина починає відстукувати й повторювати склади:

а)  однакові — ра-ра-ра;

б)  зі зміною темпу (повільно — швидко) — ра-ра-ра-ра — ра-ра-ра-ра — ра-ра-ра — ра-ра-ра; ра-ра-ра-ра;

в)  із нарощуванням ряду — па — па-па — па-па-па — па-па -па-па — па-па-па-па-па.

Необхідно стежити за досягненням координації голосу й рухів.

Капітани”

На маленькому столі стоїть миска із водою, де плаває паперовий кораблик. Дитина сидить на стільці та дує на кораблик, вимовляючи звук «ф» або «п».

Дорослий пропонує дитині покататися на кораблику з одного міста до іншого, позначивши міста значками на краях миски.

Дорослий пояснює дитині, що для того щоб кораблик рухався, потрібно дути на нього не кваплячись, склавши губи як для вимови звука «ф». Можна дути просто — витягаючи губи трубочкою, але не надуваючи щоки. Кораблик за рівного «вітру» рухається плавно й упевнено пливе до мети.

«Але ось налітає рвучкий вітер, — говорить дорослий, — він віє нерівно: п-п-п». Дитина повторює та прагне пригнати кораблик до певного місця.

Дорослий стежить за тим, щоб під час вимови звука «ф» дитина не надувала щоки; звук «п» вимовляла на одному видиху два-три рази й теж не надувала при цьому щоки.

Категорія: Мої статті | Додав: 5olimp (23.03.2020)
Переглядів: 60
Всього коментарів: 0
avatar